نکاتی در خصوص تولید ویدئو

نکاتی در خصوص تولید ویدئو

آنچه در زیر آمده خلاصه‌ یکی از پست‌های سایت quicksprout می‌باشد.

کارشناسان بر این باورند که تا سال ۲۰۱۹، هشتاد درصد از ترافیک اینترنت به ویدئو اختصاص خواهد یافت و بیش از نیمی از کارشناسان بازاریابی هم اذعان داشته اند که محتوای ویدئویی بیشترین بازگشت سرمایه را برایشان داشته است. پستهای وبلاگی که شامل ویدئو بوده سه برابر بیشتر از دیگر پستها دارای بک لینک هستند.

با توجه به همه این ارقام و آمار، بهتر است که بگوییم مردم از مصرف محتوای ویدئویی لذت بیشتری می‌برند. اما تولید محتوا برای کسی که تازه می خواهد وارد این حوزه شود کار آسانی نیست. موارد زیر شاید بتواند به شما در تولید محتوای ویدئویی کمک کند:

  1. یک میکروفن خوب انتخاب کنید:

مردم ممکن است ویدئو با کیفیت پایین را تماشا کنند اما صدای بد قابل قبول نیست. در ضمن اگر کیفیت ویدئو خوب نباشد، می‌توانید از صدای آن برای تولید پادکست استفاده کنید یا در ارائه از آن به عنوان voiceover بهره ببرید. دوربین های ارزان معمولا میکروفن خوبی هم ندارند. باید به محیط اطرافتان نیز توجه کنید. برخی از میکروفن ها را می توان در محیط های مختلفی استفاده کرد. خرید یک میکروفن را به عنوان یه سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

  1. از نور کافی بهره ببرید:

ویدئوهای شما نباید شبیه آن دسته از ویدئوهای خانگی و یا با بودجه بسیار کم باشد. باید مفهوم نور از سه جهت را متوجه شوید.

البته گاهی شما دوربین روی دستتان است و در حال حرکت فیلمبرداری می‌کنید. در این حالت لزومی ندارد همه تجهیزاتتان را با خودتان حمل کنید. در مبحث نوردهی باید به سه نوع از نور توجه کنید:

  1. نور اصلی (key light)
  2. نور پرکننده (fill light)
  3. نور پشت (back light)

همان طور که از اسمش پیداست، نور اصلی، بنیادی ترین نور مورد نیاز است. منبع نور باید سمت چپ دوربین قرار بگیرد و حدود نود سانتیمتر بالاتر از سطح چشم (eye level)  باشد. نور اصلی از دیگر نورها باید روشن تر باشد و زاویه اش به سمت پایین تنظیم شود تا شبیه نور خورشید باشد.

نور اصلی شما سایه ایجاد می کند و برای حذف آن سایه باید از نور پرکننده استفاده شود. منبع این نور باید سمت راست دوربین قرار بگیرد.

نور پشت هم باعث طبیعی شدن نورهای دیگر می شود در غیر این صورت، سایه‌هایی در اطراف شانه‌های شخص جلوی دوربین دیده خواهد شد.

  1. به ویدئوهای خود کپشن اضافه کنید

آمارها حاکی از آن است که ۸۵ درصد از کاربران فیسبوک، ویدئوها را بدون صدا تماشا می‌کنند. بنابراین فکر نکنید همه کاربرها ویدئوی شما را با صدا پلی می‌کنند. ویدئوهایی که کپشن دارند، ۴۰ درصد بیشتر دیده می شوند. ممکن است کاربران در محل کار یا در کلاسهای دانشگاه ویدئوی شما را ببینند و نتوانند صدای آن را بشنوند.

  1. دلیلی به کاربران بدهید که ویدئوی شما را تماشا کنند

قبل از تهیه یک ویدئو از خودتان بپرسید که هدف از تهیه آن چیست؟ آیا در حال آموزش چیزی هستید؟ صلاحیت شما در چه چیزی است؟ ابتدا به این موضوع توجه کنید که کابران شما چه می‌خواهند و ویدئوهای خود را بر آن اساس تهیه نمایید.

  1. کاربران خود را ترغیب به نوشتن نظر کنید

از آنها نظرشان را بخواهید. تلاش کنید تا رشته ای از بحث ها یا مناظره‌ها ایجاد نمایید. به کامنت‌ها پاسخ دهید. این باعث می‌شود تا کاربران دوباره به سایت شما برگردند حتی اگر موضوع جدیدی پست نکرده باشید.

  1. از مهمان دعوت کنید و با وی مصاحبه کنید

اگر فکر می‌کنید ویدئوهای شما تکراری و کسل کننده شده بهتر است مهمان دعوت کنید. دیدن یک چهره تکراری ملال آور است. دعوت یک کارشناس، ورزشکار، ستاره سینما و یا یک چهره مردمی می‌تواند تاثیر زیادی در بازدیدهای شما داشته باشد. اگر این افراد را نمی شناسید از دوستانتان بپرسید. قطعا کسی یافت می شود که با این افراد ارتباط داشته باشد.

۲ دیدگاه در “نکاتی در خصوص تولید ویدئو”

  1. باسلام و تبریک اعیادشعبانیه
    بسبارمطالب مفید وآموزنده بود.لطفا درصورت امکان نکات و تکنیک های بیشتری راجهت تولید محتوای باکیفیت تهیه و درصورت امکان برای بنده ایمیل فرمایید. چون‌بنده هم قصد تولید محتوا دارم.
    همچنین نیروهای انسانی مورد نیاز جهت تشکیل یک‌تیم تولید محتوا و میزان سرمایه اولیه را هم‌ذکر کنید ممنون‌میشم.
    باسپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *