هوش مصنوعی و چالش محتوا

هوش مصنوعی به چهار روش در حال تغییر بازار محتواست

واژه هوش مصنوعی همیشه ما را به یاد صحنه هایی از فیلم های علمی تخیلی می‌اندازد و با تاثیر فراوان آن بر رسانه سبب شده است که تاثیر بسیار زیادی بر زندگی ما داشته باشد.

استیفن هاکینگ در سال ۲۰۱۴ به بی‌بی‌سی گفته بود که توسعه هوش مصنوعی منجر به انقراض نسل بشری خواهد شد. این ویژگی های هوش مصنوعی نشان می‌دهد که این پدیده چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اما این سوال برای ما پیش خواهد آمد که هوش مصنوعی چه تاثیری می‌تواند بر حوزه بازار محتوا داشته باشد. آیا این تاثیرات مثبت هستند یا منفی؟ و چگونه باید خود را برای این تحولات آماده کنیم؟

 

  • محتوا بسیار شخصی‌تر خواهند شد.

مشتریان امروز به دنبال تجربیات بی همتا و واقعی با برندها هستند. آنها به دنبال ارتباطی عمیق‌تر با کسب‌و‌کارهایی هستند که از آنها خرید می‌کنند. نرم‌افزارهای اتوماسیون مارکتینگ امروزه ابزارهایی را ایجاد کرده‌اند که به مدیران اجازه می‌دهد تا ارتباطی خصوصی‌تر با مشتریان داشته باشند. اما این کاری دشوار باید باشد. به همین دلیل این شرکتهای نرم‌افزاری در حال ساخت مدلهای قابل اندازه‌گیری هستند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با میلیاردها نفر به صورت همزمان تعامل داشته باشند اما این ارتباط بسیار شخصی باشد. هوش مصنوعی به آسانی می‌تواند زمان انتشار محتوا، نوع محتوا و راه های ارتباطی را به صورت خودکار انجام دهد تا مدیران بتوانند به هر یک از مشتریان خود خدماتی یکتا برسانند.

پشت این ساز و کار، یادگیری ماشینی وجود دارد. این هوش مصنوعی است که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا داده های کلان را جمع‌آوری، ذخیره و درک کنند تا از آن رهگذر به تجربه هایی کاملا شخصی سازی شده برسند.

در این خصوص، فیسبوک می‌تواند مثال خوبی باشد. فیدخوان الگوریتمی این سایت می‌تواند فعالیت کاربر را رصد کند و به محتوایی کاملا گلچین شده برسد. ما قطعا بیشتر از این فن‌آوری در سایت های مختلف خواهیم دید.

هوش مصنوعی می‌تواند کمک شایانی در خلق نویسندگان روباتی (روبورایترها) داشته باشد. با ترکیب این روبورایترها و الگوریتم هایی با جزئیات فراوان این امکان وجود دارد که داستان‌ها فقط برای هر شخص نوشته شود.

سوال اینجاست که آیا شخصی‌سازی مهم است؟ پاسخ مثبت خواهد بود. براساس تحقیقات موسسه گارتنر، شرکت‌هایی که محتوای خود را شخصی‌سازی کرده‌اند بیشتر از ۲۰ درصد نسبت به دیگر رقبا فروش بهتری خواهند داشت.

راه حل چه باید باشد:

  • از کمپین‌های تبلیغاتی چند کاناله بهره ببرید تا مردم محتواها را بر اساس دیوایس مورد علاقه‌شان مصرف کنند. «چند کاناله» یعنی آنکه همه چیز را از دید مشتری ببینیم و تجربه کاربری را آنچنان در همه کانالهای ارتباطی یکپارچه کنیم که مشتری تفاوتی را احساس نکند. کسب‌و‌کارهایی که تکنیک چندکاناله بهره می‌برند تلاش دارند تا پیام، اهداف و ماموریتشان را از همه کانالها و دیوایس‌ها به صورت یکسان پخش نمایند. در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی چند کاناله طی یک پست جداگانه بیشتر خواهم پرداخت.
  • از داده‌های مصرف کننده به منظور تولید محتوایی مرتبط استفاده نمایید. از مردم، اطلاعاتی از قبیل کد پستی یا شماره تلفن منزل تهیه نمایید تا بتوانید بر اساس موقعیت مکانی آنها، محتوایی شخصی‌تر به آنها برسانید.

در پستهای بعدی به بقیه قضایا می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *